Tweede dag in universal themeparks - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Bijtjes Bij - WaarBenJij.nu Tweede dag in universal themeparks - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Bijtjes Bij - WaarBenJij.nu

Tweede dag in universal themeparks

05 Oktober 2019 | Verenigde Staten, Orlando

Weer vroeg op. Maar we zouden ook op tijd weg, dus niet verkeerd. Even na 8 uur zaten we in de auto. 8.45 uur stonden we in de rij te wachten tot universal islands of adventure open ging. Het was zaterdag en duidelijk drukker dan de dag ervoor. En warm .. hoewel het ook bewolkt zou worden, nog steeds warm maar even niet steeds de brandende zon. In de eerste attractie, spider man, konden we meteen doorlopen en in het karretje plaatsnemen. We moesten ervan bijkomen zo snel. Erg leuk. Daarna de eerste waterattractie, dudley dooride. Van die boomstammen waarmee je een traject vaart en dan aan het eind van grote hoogte naar beneden stort. Zoiets als de vliegende Hollander in de Efteling maar dan met veel grotere waterplonzen. We waren doorweekt. Maar hier ben je ook vrij snel weer droog. Na een indrukwekkende 3D ervaring in skull ride weer een waterattractie: jurassic park. Daarin werden we wat minder nat.

hierna naar de wizarding world of Harry Potter. Links hogwarts, rechts hogmeade, het stadje. Eerst hogwarts gedaan. Tassen moesten in kluisjes, gedaan, en wij naar de attractie. Best lang moeten wachten, en vreemd dat er ook mensen met rugzakken in de rij stonden .. het bleek flight of the hippogrif te zijn, een achtbaan vooral voor kinderen.. teleurstelling. De grote attractie was aan de andere kant van de ruimte met de kluisjes, geen opvallende ingang.

Eerst maar doorgelopen en een tijd doorgebracht in hogsmeade. Daar zagen we een gigantische rij voor de nieuwste attractie: hagrids motorride. Eerst maar overgeslagen. Doorgelopen langs het station op zoek naar koffie. We hadden al heel wat gedaan en het was 11.30 uur. Bij Starbucks een tijdje op het terras in de schaduw gezeten en genoten van de pumpkin Spiced latte frappuccino. Ondertussen goed de wachttijden in de gaten gehouden.

teruggelopen naarheid Harry Potter gedeelte. Onderweg de Poseidon fury gedaan, een show. Daarna naar de hogwarts express. Daar moesten we even wachten, maar vrij snel konden we erin. Erg leuk. Aangekomen in universal studio’s hebben we de broodjes opgegeten en zijn we naar fast and the furious gegaan. Die was ook leuk! Vervolgens Shrek 4d, leuk. Op de app zagen we dat Harry Potter and the forbidden journey maar 35 minuten wachttijd had. Dus naar dat park gewandeld (trein had van deze kant af 65 minuten wachttijd) en daarheen. Vol goede moed tassen in de kluisjes en dit keer de goede ingang. Al met al zeker een uur moeten wachten .. lange rij, buiten en binnen. Maar het was de moeite waard! Een heel erg leuke attractie, combi van 3D en rollercoaster, alsof je met Harry meevloog op de bezem.

daarna moe maar zeer voldaan vertrokken. Hagrid was inmiddels 150 minuten wachten, was ook al 180 minuten geweest. Niet gedaan dus.

Boodschappen gedaan bij wallmart daar in de buurt. Toen naar huis, weer over de interstate 4 die langs alle pretparken loopt. Het was weer druk. thuis pizza gegeten. Weer niet in het zwembad want het was al snel weer donker.

om 21.30 uur lagen we alweer in bed.

Spider-Man

Hogwsrts express

Fast and the furious

Shrek 4d

Harry Potter and the forbidden journey