Op weg naar de boot - Reisverslag uit Travemünde, Duitsland van Bijtjes Bij - WaarBenJij.nu Op weg naar de boot - Reisverslag uit Travemünde, Duitsland van Bijtjes Bij - WaarBenJij.nu

Op weg naar de boot

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Bijtjes

28 Juni 2012 | Duitsland, Travemünde

Om 16.00 uur vertrokken, uitgezwaaid door Leonor. We hebben een voorspoedige reis gehad naar Travemünde; wel enig oponthoud gehad vanwege wegwerkzaamheden. Net voorbij Lübeck wat gegeten bij Serways: currywurst met frites en heeel veel currysaus. Lekker maar een flinke hap (zegt Annette, René bestrijdt dat). De TomTom met de stem van meneer Wijdbeens heeft ons de weg gewezen. Hij was aan het eind van de rit wat in de war: we kwamen uit bij station Travemünde, midden in het dorp. Bij een tweede poging leidde hij ons drie minuten verderop naar een doodlopende weg. Daar zagen we trouwens wel grote schepen in de verte, en later bleek ook dat we daar uiteindelijk heen zouden gaan. We hebben toen maar vertrouwd op de borden langs de weg, die ‘Skandinavienkai’ hadden aangegeven maar die we aan het eind van onze route dus hadden gemist.
Om 21.20 uur kwamen we dus aan bij de haven en konden we inchecken bij het loket van Finnlines. Nog steeds ruim op tijd. Wat rondgelopen en in de auto gezeten, geluisterd naar een zender waar verslag werd gedaan van de wedstrijd Italië – Duitsland (2-1). Om 23.00 uur reden we de boot op (de Finnstar). Een heel gedoe om al die auto’s efficiënt te parkeren maar het personeel weet van wanten; de auto’s staan heel dicht bij elkaar en elk plekje wordt gevuld. Met de overnachtingstas vervolgens naar de hut. Klein maar fijn! In de bar nog even wat gedronken (Annette een cocktail, € 3,20 en René een biertje, € 4,00) en daarna naar bed.