Op de Finnstar, onderweg naar Helsinki - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Bijtjes Bij - WaarBenJij.nu Op de Finnstar, onderweg naar Helsinki - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Bijtjes Bij - WaarBenJij.nu

Op de Finnstar, onderweg naar Helsinki

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Bijtjes

29 Juni 2012 | Finland, Helsinki

Uitgeslapen! Tot 9.00 uur. Het is ook stikdonker in onze hut. Een binnenhut, dus geen raam en geen idee hoe het buiten is. We hebben ontbeten in de hut, hadden nog broodjes en drinken. Om 11.30 uur zijn we naar boven gegaan voor een kop koffie. Eerst even op het dek gestaan. Het is mooi weer: blauwe lucht en niet koud, zonder jas buiten. Wel erg harde wind. We zien vooral water om ons heen en een streepje land. We denken dat dat Polen is. Eerst maar weer naar binnen voor de koffie. En mensen kijken. De Russen en de motorrijders zitten al aan het bier … Nog wat gewandeld op het schip en tot 13.00 uur op het zonnedek gezeten. In de zon uit de wind, heerlijk. De middag verder doorgebracht met lezen en DVD kijken in de hut.
Aan het eind van de middag nog even weer naar het dek geweest. Het was nog steeds prachtig weer. Blauwe lucht, zon, rustige zee. Nog een groot cruiseschip voorbij zien varen. Daarna koffie gedronken bij de bar en naar de EK atletiek gekeken – wordt gehouden in Helsinki. Om 18.30 uur stonden we paraat voor het diner. Het plaatsbewijs hadden we al gekocht (€ 24,00 pp, drie gangen inclusief sap/frisdrank en koffie/thee). Het eten was prima, koud buffet als voorgerecht, warm buffet hoofdgerecht en nog een toetjesbuffet. We zaten aan een tweepersoonstafeltje, wel erg dicht op andere gasten. Maar gelukkig aan de ene kant Duitsers en aan de andere kant Finnen denken we. Konden we nog wel vrijuit praten. Glaasje wijn bij het eten best duur: € 6,00. Andere keer maar dan. We hebben een voorraadje in de auto staan maar daar mogen we nu niet bij … We redden ons nog wel zonder.
Later op de avond nog eens even op het dek rondgelopen. Mooie foto’s gemaakt. Daarna nog wat gedronken bij de bar, een mooi plekje gevonden met zicht op zee. Om 23.00 uur maar weer naar de hut, want morgen vroeg op; rond 08.00 uur gaan we van boord en zijn we in Helsinki.

• 30 Juni 2012 - 18:06

Leonor:

En,, waar is de foto van de hut?

• 02 Juli 2012 - 10:53

Judith Masselman:

Hallo lieve Bijtjes,

Ik geniet met jullie mee. Nog heel veel plezier en mooie ervaringen.

Groetjes, Judith