Op de Nordlink - Reisverslag uit Lübeck, Duitsland van Bijtjes Bij - WaarBenJij.nu Op de Nordlink - Reisverslag uit Lübeck, Duitsland van Bijtjes Bij - WaarBenJij.nu

Op de Nordlink

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Bijtjes

16 Juli 2012 | Duitsland, Lübeck

Een rustige dag … want de hele dag op de boot. Omdat we weer een binnenhut hebben is het ontzettend donker in onze hut, dus we hebben lekker lang geslapen. We hebben ontbeten in de koffiebar met een kop koffie en een kaneelbroodje. Het was mooi weer; de zon scheen. Niet warm genoeg om op het dek te zitten, maar wel om daar wat rond te lopen. De hele dag wat gelezen, film gekeken, gepuzzeld … gedwongen onthaasten wederom. Helemaal niet verkeerd. Onze lunch bestond uit een belegd broodje van wederom de koffiebar, smaakte goed. ’s Avonds zijn we weer naar het dinerbuffet geweest. Alweer lekker gegeten. Dit keer hebben we het voorgerecht (koud buffet) maar overgeslagen en zijn we meteen begonnen aan het hoofdgerecht (warm buffet) en daarna natuurlijk een dessert. We gaan die uitgebreide maaltijden wel missen hoor. Na het diner hadden we nog even tijd; de verwachte aankomsttijd was 22.00 uur Finse tijd, dat is 21.00 uur Duitse tijd. We stonden op het dek tijdens de aankomst in Travemunde. Een mooie plaats! Leuke jachthaven, mooie oude panden langs de haven. Wij voeren daar met dat grote schip vlak langs, mooi om te zien. We trokken ook veel bekijks.
Na de aankomst duurde het weer even voordat we op het autodek mochten en daarna voordat we de auto van de boot af konden rijden. Het regende helaas erg hard; eigenlijk de hele weg tot aan ons hotel in Lubeck. Daar (Best Western Hotel Aquamarin Lübeck) waren we rond 22.00 uur.