The Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Bijtjes Bij - WaarBenJij.nu The Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Bijtjes Bij - WaarBenJij.nu

The Niagara Falls

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Bijtjes

22 Juli 2014 | Canada, Niagara Falls

Heerlijk geslapen in onze mooie B&B kamer. Rond 8.30 uur waren we beneden in de gastenkamer; daar staat vanaf 7.30 uur koffie en thee klaar. Daar troffen we de andere gasten: Fred en Joan uit Cleveland, Ohio, en Zara uit Vancouver Zara is trouwens een Zuid-Afrikaanse en zij vond het heerlijk om weer eens Nederlands te horen en zelf Zuid-Afrikaans te kunnen spreken. Dat hebben we natuurlijk niet doorlopend gedaan, niet zo leuk voor de andere gasten. We kregen een geweldig lekker ontbijt! Mooi opgediend, en de gastvrouw is een hele goede kok: er was een omelet met daarin verse groenten, toast, salade, peer uit de oven met daarover blauwe bessen (!) en frambozen, en een erg lekkere en luchtige muffin. We zaten als gasten aan een tafel, erg gezellig en goed ook om elkaar te leren kennen. Mooie gesprekken gevoerd met deze bijzondere mensen. Zara logeert 11 nachten hier, Fred en Joan 2 nachten, net zoals wij. Zij waren hier vooral voor het Shaw-festival. Best lang aan tafel gezeten maar op enig moment toch maar op pad gegaan.

We moesten ongeveer 20 km rijden om in Niagara te komen. Een prachtige route. Eerst door het mooie centrum van Niagara on the Lake, door de Queen Street. Daarna over een mooie weg met aan weerszijden prachtige grote huizen, wijngaarden, weer die mooie grote bomen ... In Niagara was het vooral druk. Heel veel toeristen, en toen wij aankwamen om 11.00 uur bleek het achteraf nog rustig te zijn. De watervallen waren indrukwekkend mooi. Heerlijk dat het water zo opspatte want het was al warm: zo'n 30 graden. Eerst maar eens onze Adventure Pass opgehaald, die we via internet al hadden besteld. Meteen maar naar de afvaart van de 'Hornblower' want dat is toch wel het spektakel dat je mee moet maken hier: met een boot vol met mensen, allen met een zelfde regenponcho om, zo dicht mogelijk bij het neerstortende water varen. We kregen inderdaad zo'n mooie rode poncho en schuifelden met een heleboel andere toeristen de boot op. Wat een ervaring! Eerst een mooi tochtje met een mooi zicht op de Amerikaanse Falls. Dan vaar je door naar de Canadese (Horseshoe) Falls. En daar word je kletsnat, alsof je in een enorme regenbui terechtkomt. Dus vanaf de boot weinig gezien van de waterval. Teruggewandeld naar het centrum en omdat het zo warm was, waren we snel weer opgedroogd. Daarna meteen de andere attracties bezocht: the Journey behind the Falls, waar je in tunnels achter het neerstortende water loopt - hier ervaar je vooral het geluid van al dat water. Ook kun je op de Table Rock de Horseshoe Fall heel goed zien (beter dan vanaf de boot). Verder nog naar de 4D film Niagara's Fury. Leuk, met special effects. Overal had je zo'n cape nodig, dat zegt genoeg ...

Hierna hadden wij het wel gezien en zijn we teruggereden. Een paar keer gestopt bij 'scenic points'. Op ons logeeradres eerst maar eens uitgerust en rond 19.30 lopend vertrokken om de zonsondergang bij het meer te zien. Een tip van Fred en Joan. Dat was inderdaad prachtig. Een klein parkje met een paar bankjes, samen met zo'n 20 anderen de zon in het meer zien zakken. Daarna nog wat gegeten. Kostte wat moeite om een gelegenheid te vinden die nog open was, ze zijn hier niet zo gewend aan late eters. Uiteindelijk zaten we om 21.00 uur achter een bord met lekkere pasta. Om 22.00 uur weer naar onze B&B gewandeld.

• 24 Juli 2014 - 21:05

Tine:

Leuk die rooie puntmutsjes. Het lijkt me een hele belevenis!

• 25 Juli 2014 - 22:03

Ditia:

Mooie foto's van een prachtige omgeving! Leuk jullie zo te volgen!