Port Carling en Huntsville - Reisverslag uit Huntsville, Canada van Bijtjes Bij - WaarBenJij.nu Port Carling en Huntsville - Reisverslag uit Huntsville, Canada van Bijtjes Bij - WaarBenJij.nu

Port Carling en Huntsville

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Bijtjes

24 Juli 2014 | Canada, Huntsville

Een heel ander ontbijt vanochtend: geen mooi gedekte tafel, maar plastic bordjes en bestek, massaal, lopend buffet. Maar we klagen niet! Nadat we nog snel twee reisverslagen online hadden gezet (waarbenjij.nu werkte gisteren niet mee) zijn we om 10.30 uur vertrokken uit Midland. Omdat we zoveel mogelijk van de omgeving wilden zien en niet perse de snelste route hoefden te volgen - we hoefden maar 140 km te rijden - zijn we gereden via de highway 400 north om Port Carling aan te kunnen doen, volgens de reisgids een pittoresk dorp. Dat klopte. In ieder geval al een mooie omgeving: veel water, bossen, ook rotsachtig. Port Carling is erg toeristisch maar inderdaad ook een leuke plaats. Langs het water gelopen en daar ontdekten we een soort rondvaartboot; we konden nog mee met een tocht van twee uren over Lake Rosseau. Dat hebben we maar gedaan. Was mooi. Het was prachtig zonnig weer, aangename temperatuur. Ideaal voor een vaartocht. Er waren nog twee andere passagiers, dus bijna een prive-rondvaart. Erg genoten. Langs de oevers van dit meer en op de eilandjes in het meer staan prachtige zomerhuizen, dus heel wat te kijken, en de omgeving is indrukwekkend mooi.
Na afloop van deze vaartocht zijn we verder gereden naar Huntsville. Daar kwamen we om ongeveer 15.00 uur aan in Bed & Breakfast Tranquil Woods, een prachtige woning midden in het bos. Hartelijke ontvangst door de eigenaren Dan en Judy. Na een kop koffie de koffers naar onze kamer gebracht en toen weer in de auto naar het stadje (8 km). Daar wat rond gekeken en bij een pub aan het water op het terras wat gegeten. Het weer is nog steeds prima: 24 graden, een beetje wind.
De avond doorgebracht op onze kamer.