Derde dag in Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Bijtjes Bij - WaarBenJij.nu Derde dag in Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Bijtjes Bij - WaarBenJij.nu

Derde dag in Vancouver

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Bijtjes

09 Augustus 2014 | Canada, Vancouver

Na een eenvoudig ontbijt bij Starbucks zijn we, anders dan eerst gepland, naar de pier bij Canada Place gelopen. De medewerkster van Starbucks had ons namelijk getipt dat 'Fly over Canda' een hele bijzondere ervaring was, zeker de moeite waard. Dus daar zijn we eerst heen gegaan. En ze had gelijk. Het was een 5D experience: alsof je in een helikopter zit die over de verschillende landschappen van Canada vliegt, in verschillende jaargetijden. Met effecten zoals wat nevel als je door de wolken vliegt, of langs de Niagara Falls. Geweldig!
Daarna nog wat rondgewandeld op de pier. Er lag, in plaats van het cruiseschip de Zaandam, al weer een ander schip van de Holland-Amerika-lijn. Er werden enorme hoeveelheden groenten naar binnen gebracht: ze moeten natuurlijk heel wat mensen van eten voorzien op zo'n schip.
Hierna in de trolleybus gestapt, want we wilden naar Stanley Park om daar te fietsen. Iets eerder uitgestapt want we moesten eerst naar de fietsverhuur. Voorzien van fiets, helm en plattegrond zijn we op stap gegaan. Was leuk! We hebben de fietsroute helemaal buitenom het park gereden - ideaal want eenrichtingsverkeer. En dat was ook wel nodig want het was druk en het fietspad is soms best smal! Veel toeristen op de fiets, maar ook inwoners van Vancouver. Het is toch ook wel een heel mooi park. Het ligt op een schiereiland, dus aan drie kanten omgeven door de zee. Het weer was ideaal om te fietsen; 24 graden en wat wind vanuit zee. Onderweg een paar keer gestopt. Geluncht (want daar waren we wel weer aan toe!) in het Teahouse. Prachtige locatie, uitzicht op het water. Erg druk maar ook lekker eten en goede bediening. Daarna verder gefietst en na 3 1/2 uur de fietsen weer ingeleverd.
Vervolges via Robson Street en Granville Avenue teruggelopen naar ons hotel. Onderweg nog aardbeien en druiven gekocht. Die zijn hier erg lekker en helemaal niet duur!
De avond doorgebracht in ons hotel. TV gekeken, verslag geschreven, gelezen. Morgen pakken we de boel in en reizen we terug naar Nederland. Het wordt een lange dag: het vliegtuig vertrekt om 18.30 uur vanaf Vancouver en we komen maandag om 15.30 uur aan op Schiphol. Tijdsverschil ... En een tussenstop in Londen.
Hierna nog 1 verslag en dan is de vakantie voorbij ...

• 11 Augustus 2014 - 22:27

Greet:

Sjonge, wat hebben jullie in 3 weken veel beleefd!! We houden het voor ons nog in de planning ;)!
    Hoop jullie snel weer te zien!
    Groetjes, Greet

• 11 Augustus 2014 - 22:30

Erna:

En dan is het zomaar weer voorbij!
    Wat gaat het toch allemaal snel!
    Fijn dat jullie zo hebben genoten en wij Van Jullie Verslagen!

Liefs erna

• 12 Augustus 2014 - 11:18

Ditia:

Vandaag komen jullie alweer thuis... Wat fijn dat wij van jullie verhalen hebben mogen meegenieten! Een prachtige reis om op terug te zien!!