De reis van Groningen naar Halifax - Reisverslag uit Halifax, Canada van Bijtjes Bij - WaarBenJij.nu De reis van Groningen naar Halifax - Reisverslag uit Halifax, Canada van Bijtjes Bij - WaarBenJij.nu

De reis van Groningen naar Halifax

20 Juni 2017 | Canada, Halifax

Met de trein van 07.48 uur vertrokken vanuit Groningen, uitgezwaaid door de kinderen. Voorspoedige reis, gelukkig geen stroomuitval of stakingen .. Op Schiphol verliep alles best vlot, helaas ging de bagage drop off niet zo snel als verwacht (we hadden al ingecheckt maar moesten toch lang wachten) maar wel ongekend snel door de douanecontrole. In de rij kwamen we in gesprek met en vrouw en haar zoon en schoondochter. Zij gaan in Canada familie opzoeken. De ouders van de vrouw waren in 1961 met hun gezin geëmigreerd naar Canada, maar haar moeder had heimwee en ze zijn na 2 jaar teruggekeerd naar Nederland. De vrouw die we spraken gaat nu voor het eerst weer terug naar Canada, onder andere om daar familie op te zoeken in Winnipeg. Daarna gaan ze de tocht maken die wij een paar jaar geleden hebben gemaakt: Banf, Jasper, Vancouver. Leuke ontmoeting! Onze vlucht vertrok helaas wel wat te laat: 14.25 uur. Tussenstop in Reykjavik. Daar nog wat kunnen eten (we kwamen aan om 17.30 Nederlandse tijd, 15.30 uur plaatselijke tijd). Om 20.05 uur Nederlandse tijd, 18.05 uur lokale tijd vertrokken met de volgende vlucht en om 01.00 uur Nederlandse tijd en 20.00 uur plaatselijke tijd kwamen we aan in Halifax, Nova Scotia. De koffers waren er gelukkig ook ;-) Onze huurauto opgehaald, leuke - nieuwe! - Hyundai accent i20. Het was inmiddels al donker en ook mistig, dus weinig van de omgeving kunnen zien. Dankzij de navigatie verliep ook deze reis voorspoedig met een klein probleempje: de MacDonalds brug (met inderdaad een MacDonalds aan de voet van de brug) was versperd. En daar hadden we over gemoeten ... Er stond 1 bord 'detour' en dat was het. Fijn hoor, mist, donker, volstrekt onbekende omgeving, navigatie die ons maar steeds terug leidde naar die ene brug ... Gelukkig heb je dan ook nog je gezond verstand en onderweg goed opgelet want er had ergens 10 km terug op een bord gestaan dat er nog een brug was ... na wat heen en weer rijden hebben we die gevonden en toen kwam alles goed. Om 22.00 uur plaatselijke tijd waren we in het hotel (voor ons was het toen 03.00 uur ...).

• 22 Juni 2017 - 01:03

Tine:

Leuk autootje! Hoop dat je wel ouderwetse kaarten bij je hebt voor als de navigatie het niet weet....