De overtocht naar Newfoundland - Reisverslag uit Channel-Port aux Basques, Canada van Bijtjes Bij - WaarBenJij.nu De overtocht naar Newfoundland - Reisverslag uit Channel-Port aux Basques, Canada van Bijtjes Bij - WaarBenJij.nu

De overtocht naar Newfoundland

Blijf op de hoogte en volg Bijtjes

02 Juli 2017 | Canada, Channel-Port aux Basques

De veerboot van North Sydney naar Port-aux-Basques vertrok om 11.45 uur, en we moesten ons om 9.45 uur melden voor het inchecken. Dat is gelukt: op tijd ontbeten en op tijd vertrokken vanuit Sydney, we waren er zelfs al om 9.30 uur. Er stonden toen al wat auto's te wachten, maar het was niet zo druk als we eerder bij andere ferries wel hebben meegemaakt. We zijn maar in de auto blijven zitten want het regende flink. Om 10.30 uur reden de eerste auto's de boot op, wij waren rond 10.45 uur aan de beurt. Over de overtocht is niet veel te vertellen: de hele reis zagen we alleen mist. We hebben gelezen, film gekeken (René via cd's op de eigen laptop, Annette via het grote scherm, The Fugitive, voor de 10e keer ofzo) wat gegeten en gedronken.
Aangekomen op Newfoundland hoefden we niet lang te rijden naar ons hotel; 5 minuten ofzo, ligt in Port aux Basques, met uitzicht op de haven. We hebben in het hotel gegeten (veel meer mogelijkheden zijn er ook niet in deze plaats).