Naar de veerboot - Reisverslag uit Argentia, Canada van Bijtjes Bij - WaarBenJij.nu Naar de veerboot - Reisverslag uit Argentia, Canada van Bijtjes Bij - WaarBenJij.nu

Naar de veerboot

Blijf op de hoogte en volg Bijtjes

08 Juli 2017 | Canada, Argentia

Om ongeveer 10.00 uur zijn we vertrokken uit het Delta hotel. Helaas was het weer niet geweldig: het ging steeds harder regenen en dat bleef het eigenlijk de hele weg doen. Dat maakte het rijden over de beschadigde wegen (zie eerdere verslagen) nog lastiger, want er lag veel water op de weg waardoor je de kuilen, gaten en spoorvorming niet goed zag. Gelukkig was de afstand naar de ferry naar Nova Scotia in Argentia niet zo groot. We hadden alle tips (en dus omwegen) vanuit het reisprogramma maar overgeslagen, uitzichtpunten hadden niet zoveel nut in dit weer. Dat betekende dat we maar 135 km hoefden te rijden en dat we dus erg op tijd bij het vertrekpunt van de ferry waren, nl 12.15 uur terwijl de ferry om 17.00 uur zou vertrekken. Gelukkig was er een restaurant en was er WiFi in de vertrekhal… we hebben ons prima vermaakt.

Rond 16.00 uur konden we de auto aan boord rijden. We hebben ons geïnstalleerd in onze hut en zijn naar het buffetrestaurant gegaan om wat te eten. Helaas hing er, net als op de overtocht naar Newfoundland toe, de hele avond mist zodat we weinig konden zien vanaf de boot. Dus geen foto's van de oceaan met blauwe lucht en witte wolken ...