Laatste vakantiedag en de reis terug - Reisverslag uit Keflavik, IJsland van Bijtjes Bij - WaarBenJij.nu Laatste vakantiedag en de reis terug - Reisverslag uit Keflavik, IJsland van Bijtjes Bij - WaarBenJij.nu

Laatste vakantiedag en de reis terug

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Bijtjes

11 Juli 2017 | IJsland, Keflavik

Na het wederom heerlijke ontbijt (de eigenaar is een goede kok!) hebben we de koffers gepakt en uitgecheckt. Ons vliegtuig vertrok om 21.30 uur, dus we hadden nog echt een hele dag in Nova Scotia.

Het eerste deel van de reis hebben we de Marine Drive gevolgd: een mooie route langs de kust. Hoewel, als je de oceaan wilt zien moet je wel een afslag nemen naar een van de vele kleine plaatsjes. Soms zie je het water ook wel vanaf de weg, en we reden ook wel langs diverse baaien. En er was weer een ferry: voor 7 dollar werden we in een paar minuten naar de overkant van zo'n baai gebracht. Altijd weer een leuke belevenis. We zijn gestopt bij Sherbrooke: een stadje dat voor een deel een openlucht museum is. Een Historic Site. De huizen, winkels en openbare gebouwen in dat stukje stad (zo'n 30) zijn gerestaureerd en ingericht in de stijl van 1870. In en om de gebouwen zijn mensen aanwezig, gekleed in die stijl, die wat vertellen over het leven in die tijd. Ook weer erg interessant! Natuurlijk even in het Courthouse gekeken. Er was een postkantoor, met een telefooncentrale voor maximaal 20 aansluitingen. En een gevangenis, een winkel, een smederij. Een dokterswoning en nog veel meer. Leuk. In het moderne deel van het dorp hebben we koffie gedronken en in het Memorial Park gepicknickt.

Hierna rechtstreeks naar het vliegveld gereden, waar we rond 16.30 uur aankwamen. Huurauto ingeleverd en met onze koffers naar de vertrekhal. We hadden al via internet ingecheckt. Gelukkig konden we de koffers al snel afgeven (beter geregeld dan op Schiphol). Ook de paspoortcontrole verliep voorspoedig. Geen wachtrijen en geen moeilijk gedoe.

Na een rustige vlucht kwamen we op tijd aan op vliegveld Keflavik in Reykjavik. We moesten daar 3 uur wachten. Met internet, boek lezen en mensen kijken ging die tijd ook snel voorbij.

Op woensdag 12 juli om iets voor 13.00 uur landden we op Schiphol. Met de trein naar Groningen, waar we door onze kinderen van het station werden gehaald. Fijn om elkaar weer te zien!

• 13 Juli 2017 - 19:05

Erna:

Hebben genoten van jullie verhalen, en blij dat jullie weer veilig thuis zijn. Xx