Aankomst in Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Bijtjes Bij - WaarBenJij.nu Aankomst in Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Bijtjes Bij - WaarBenJij.nu

Aankomst in Vancouver

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Bijtjes

07 Augustus 2014 | Canada, Vancouver

En al weer een reisdag: van Victoria naar Vancouver. We hebben eerst ontbeten in het hotel, want dat was dit keer inbegrepen, een continental breakfast. Nu wisten we inmiddels dat je dan echt geen luxe moet verwachten, maar dit was wel een heel bijzondere ervaring: in een piepkleine ruimte waren 15 tafeltjes neergezet. Langs de wanden lag het brood en andere lekkernijen (want het eten was best lekker) en de kunst was om eerst al een zitplek te vinden en vervolgens om wat eten te bemachtigen. Beide is gelukt. We zaten ook nog naast elkaar ;-). Annette heeft nog pannenkoekjes gescoord; die werden ter plekke door een machine gebakken, erg spannend, ze kwamen via een lopende bandje naar buiten rollen. Daarna nog wat maple syrup erover. En ook nog een bagel gegeten, geroosterd in een van de broodroosters, met Philadelphia kaas en jam. O o wat lekker en gezond ...
Om 9.30 uur vertrokken naar de haven voor de overtocht van 1,5 uur naar Vancouver. We hadden geluk, we konden nog met de ferry van 11.00 uur mee. Een grote boot, waar heel veel auto's op pasten. En waarop veel te doen was: winkeltjes, Starbucks, restaurant, kinderspeelhoek, zonnedek. Eerst een tijdje rustig zitten lezen in de zon, tot de kapitein omriep dat er 'killer whales' gespot waren! Gauw naar de railing gewapend met fototoestel en verrekijker. Na een paar minuten zagen we ze, wat mooi ... De zwart-witte orka's die zo nu en dan boven het water komen (ze springen niet zo hoog als free Willy hoor). Het waren er heel wat. Helaas niet goed te zien op de foto's, lastig om op tijd te knippen. Een mooie ervaring!
Na deze enerverende overtocht dwars door het drukke Vancouver naar ons hotel in het centrum. De auto kon daar - tegen betaling natuurlijk - op een eigen terrein geparkeerd worden. Hoewel het nog maar 14.00 uur was konden we al op onze kamer, erg prettig. Spullen uitgepakt (we blijven hier drie nachten) en toen maar snel de stad in. Heerlijk gewandeld en rondgekeken. De temperatuur is aangenaam, 24 graden. We hebben twee volle dagen om Vancouver te bekijken en nu dus al even een voorproefje genomen. Lijkt een hele mooie stad, gezellig, ontspannen, druk. Een niet al te groot centrum, dus overzichtelijk.
Al vrij snel een gigantische muziekwinkel ontdekt: Tom Lee Music in Granville Street. Heel veel instrumenten, waaronder electronische piano's, en bladmuziek - in de opruiming. Dus voor een paar dollar heel veel muziekstukken gekocht! O.a. kerstmuziek, een beetje vooruitkijken is handig. Toen ook nog bleek dat de man achter de kassa uit Zuid-Afrika kwam en het heel prettig vond om met ons in het Nederlands / Zuid-Afrikaans te praten, kon het niet meer stuk. Hij vertelde dat hij drie jaar geleden met zijn gezin naar Vancouver is gekomen omdat er voor hen en vooral dan voor de kinderen geen toekomst is in Zuid-Afrika. Dat hadden wij ook al gehoord van de dame uit Zuid-Afrika die we in de eerste B&B troffen: er trekken veel mensen daar weg, en velen gaan dus naar Canada.
In de wijk 'Gastown' gegeten in 'The Old Spaghetti Factory', op de patio (het terras dus). Op de bekende Noord-Amerikaanse manier: alles vlot op tafel, zodra je een bord leeg hebt wordt dat weggehaald, als je nog aan de koffie bent wordt gevraagd of je nog meer wilt en als je dat niet wilt krijg je de rekening. Amper tijd om 1 glas wijn leeg te drinken ... Wel prettig was het dat we de soep deze keer gewoon vooraf kregen, soms krijg je dat gelijk met het hoofdgerecht (wat hier 'entree' heet). Niet duur trouwens: een bord spaghetti met meatballs voor $ 11,95 en dan in included de minestrone soep, een schaaltje ijs en een kop koffie. Helaas is de wijn dan wel weer $ 6,75 per gas.
Daarna terug naar ons hotel. Ontzettend veel terrasjes en eettentjes hier, wordt nog lastig kiezen de komende dagen! Veel te ontdekken.