Charlos Cove en omgeving - Reisverslag uit Guysborough, Canada van Bijtjes Bij - WaarBenJij.nu Charlos Cove en omgeving - Reisverslag uit Guysborough, Canada van Bijtjes Bij - WaarBenJij.nu

Charlos Cove en omgeving

Blijf op de hoogte en volg Bijtjes

10 Juli 2017 | Canada, Guysborough

Tijdens het ontbijt kwam onze gastvrouw nog wat tips geven voor uitstapjes in de omgeving. Die hebben we graag aanvaard, hoewel we ook al wat ideeën hadden gekregen vanuit onze reisbeschrijving. We boften: de weersvoorspellingen waren uitgekomen. Het was zonnig, geen mist meer, en de temperatuur steeg met het uur.

In de auto gestapt en een mooie route gereden richting Canso, grootste deel langs de kust. De eerste stop was bij Cole Harbour, waar we een mooie wandeling van een uur hebben gelopen in Black Duck Cove day park. Weer mooi aangelegd, hele stukken loop je over vlonders, verder over mooie grindpaden. Door bossen en langs het strand. Met een briesje uit zee was dit met een temperatuur van 22 gr - eind van de ochtend - prima te doen. Na de wandeling hebben we wat gegeten bij de 'Canteen' (een houten gebouwtje bij de parkeerplaats) waar Mary (een oudere vrouw die de kantine beheert) heerlijk kookt voor de wandelaars en bezoekers van het strand. René nam een cheeseburger: dat bleek niet zo'n burgertje als bij de Mac te zijn maar een burger die wel 4x zo dik is. Annette koos voor mozarellasticks. Grote kop koffie erbij (met refill).

Daarna verder met onze dagtocht. De volgende stop was Whitehead. Een vissersdorpje waar de vissers jaren geleden zelf (met de schep!) hebben gegraven tussen de baaien, zodat ze met de vissersboten niet helemaal om hoefden te varen. Een klein kanaaltje, dat dus nog steeds bestaat en dat aangeeft hoe klein de boten toen waren. Ook hier stonden weer de bekende borden met uitleg over de historie van het plaatsje, parkje eromheen, (picknick)bankjes erbij.

Vervolgens naar Canso gereden, daar even aan het water gezeten. Je kon daar naar de Grassislands varen en daar een wandeling lopen van een uur, maar de boot was op dat moment niet in zicht en eigenlijk vonden we het wel goed zo.

De laatste halte in deze tocht was voor ons Guysborough, de grote plaats in dit gebied. Daar wilden we wat boodschappen doen. Dat kon gelukkig, er was wel 1 supermarkt en dat is genoeg. Met gevulde tassen terug naar ons eigen dorp Charlos Cove.

's Avonds gegeten in het restaurant van onze Inn. Het was heel wat drukker dan de avond ervoor, gezellig. We hebben al weer prima gegeten.