Tweede dag in Vanvouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Bijtjes Bij - WaarBenJij.nu Tweede dag in Vanvouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Bijtjes Bij - WaarBenJij.nu

Tweede dag in Vanvouver

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Bijtjes

08 Augustus 2014 | Canada, Vancouver

Onze eerste 'volle' dag in Vancouver. Al vroeg op pad want we willen hier zoveel mogelijk zien en meemaken. Eerst onze voucher voor de hop-on-hop-off trolleybus ingewisseld. De enthousiaste al wat oudere dame in de ticket-office hielp ons uitgebreid, maakte haar niet uit dat er al weer anderen stonden te wachten ... Toen we alle informatie hadden zijn we naar Canada Place gewandeld, daar konden we het beste opstappen had deze mevrouw gezegd. Ook had ze ons getipt dat je het beste aan de rechterkant kon gaan zitten, daar had je het beste zicht. Maar ja die kant zat al vol, had ze natuurlijk aan iedereen gezegd ... Geeft niets aan de linkerkant hebben we ook genoeg gezien. Het was een mooie rit, met leuke verhalen van de chauffeur. We zijn de hele rit blijven zitten, nog geen hop-off dus. Stanley Park doorgereden, een gigantisch groot en heel erg mooi park: daar gaan we morgen weer heen. Langs Granville Island gereden: gingen we later op de dag doen. Uiteindelijk in Gastown uitgestapt, daar waren we gister al geweest maar we moesten de stoomklok die daar op de hoek van een straat staat nog goed bekijken.
We zijn een winkelcentrum ingegaan en hebben daar geluncht: noodles met 2 soorten vlees/saus. Smaakte weer goed.
Daarna weer in de hop-on-hop-off bus, want we wilden naar Granville Island. Dus weer naar Canada Place. We moesten daar nog even wachten (de bussen rijden iedere 20 minuten), dus zijn we een eindje de pier opgelopen. Daar bleek een cruiseschip te liggen, de 'Zaandam' van de Holland-Amerika lijn. Mooi! Na best weer een stuk rijden zijn we uitgestapt bij de False Creek Ferry; dat is de ferry van het vaste land naar Granville Island en daar hadden we een kortingsbon voor, gekregen van onze vriendelijke dame bij de tickets. Een aangenaam maar zeer kort tochtje op een klein veerbootje. Granville Island was heel erg mooi, gezellig. Een grote overdekte markt met eettentjes, kraampjes met bijzondere producten, verder winkeltjes met kunstproducten, weer eten, souvenirs ... van alles. En mede dankzij het mooie weer heerlijk om daar rond te lopen en rond te kijken.
Het was inmiddels 16.30 uur dus eerst maar eens terug naar het hotel. Daar even uitgerust, omgekleed en daarna weer op pad. We zijn naar Robson Street gewandeld, een drukke en gezellige straat, veel winkels nog open, veel bars en eettentjes, veel mensen. Heel leuk! Moeilijk kiezen waar we gingen eten, en uiteindelijk zijn we in een sportsbar beland. Geweldig! We hadden ons eigen TV-scherm bij onze tafel, verder hingen in de hele ruimte heel veel andere schermen, waarop allerlei sporten te zien waren. Leuke bediening (Kiki). Lekker gegeten, goede hamburgers - toch lekkerder dan die van MacDonalds. Biertje erbij, helemaal goed dus. Na het eten teruggelopen naar het hotel. Er was nog van alles te beleven op straat. Nog steeds druk, straatartiesten. En er bleek nog een grote boekwinkel open te zijn (om 21.30 uur): Chapters. Drie verdiepingen, heerlijk om rond te kijken.