Op naar Canada! - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Bijtjes Bij - WaarBenJij.nu Op naar Canada! - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Bijtjes Bij - WaarBenJij.nu

Op naar Canada!

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Bijtjes

21 Juli 2014 | Canada, Niagara Falls

Verslag van maandag 21 juli 2014
Na een korte nacht zaten we om 02.15 uur in de auto richting Schiphol. Weggebracht door onze kinderen, gezellig! We waren mooi op tijd op Schiphol. Inchecken verliep voorspoedig, en na een cafe latte bij Starbucks om 05.30 uur (eerste klanten) konden we naar ons vliegtuig. Dat vertrok om 07.15 uur naar Heathrow Londen. Daar moesten we 4 uur wachten op onze aansluiting maar die kwamen met wat rondkijken, eten, drinken en lezen ook prima door. De vlucht naar Toronto vertrok ook op tijd. Goede vlucht gehad; best ruime zitplaatsen, regelmatig voorzien van eten en drinken en een eigen tv-schermpje. Films gekeken, muziek geluisterd en wat geslapen. Om 14.30 uur plaatselijke tijd kwamen we aan in Toronto. Duurde even voor de koffers er waren maar uiteindelijk reden we om 16.30 uur in onze huurauto (Nissan) uit Toronto weg, op weg naar Niagara on the Lake, ons eerste overnachtingsadres. We hebben onze eigen TomTom mee met daarop de meest recente Canadese kaarten, alle adressen al ingevoerd door Rene. De route was niet bijzonder. Drukke weg, landschap niet indrukwekkend. Wel fijn dat we op de carpoolstrook mochten rijden, omdat we met z'n tweeen in de auto zaten. Om 18.00 uur arriveerden we bij Bed & Breakfast Blueberry Gate. Prachtig huis, geweldige gastvrouw (Yvonne) en een heerlijke kamer. Foto's volgen. Niagara on the Lake is een heel mooi stadje, brede wegen, grote oude bomen, veel groen, typisch Amerikaans/Canadese huizen (hout), vriendelijke mensen. Nadat we ons hadden geïnstalleerd in onze kamer zijn we nog even op stap gegaan. Centrum bekeken (mooi!) en op advies van Yvonne doorgelopen naar de rand van het meer, Lake Ontario, om daar op de patio van het restaurant van de golf course wat te drinken en een hapje te eten. Prachtig! Heerlijk! (enzovoort). Om 21.00 uur waren we weer terug op onze kamer, doodop en erg slaperig. Vroeg naar bed om bij te tanken.

• 22 Juli 2014 - 19:10

Leonor:

Wat een leuk verhaaltje! Waren jullie al bang dat de koffers weer zoek waren?

• 22 Juli 2014 - 21:10

Greet:

Wat fijn dat jullie goed zijn overgekomen! We wachten graag het vervolg af!

• 22 Juli 2014 - 22:49

Florien:

Blij dat jullie veilig zijn geland. Gezellig om zo mee te kunnen lezen. Veel plezier! Liefs florien