Naar Clearwater - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Bijtjes Bij - WaarBenJij.nu Naar Clearwater - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Bijtjes Bij - WaarBenJij.nu

Naar Clearwater

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Bijtjes

01 Augustus 2014 | Canada, Kamloops

Na een ontbijt op onze hotelkamer/appartement zijn we om ongeveer 9.30 uur vertrokken voor de rit van 320 km naar Clearwater. Het eerste deel van de rit over de Yellowhead Highway. De eerste stop hadden we al na een uur, bij Mount Robson, de hoogste piek in de Rocky Mountains (3954m). Volgens de reisgids is de berg vaak in de wolken verborgen en zelfs op een heldere dag verdwijnt het topje van de berg in de wolken: vandaag niet. Strakblauwe hemel en de berg, inclusief de top, is goed te zien. Ook wel bijzonder dat er een helikopter landde op het veldje naast het informatiecentrum om een gewonde wandelaar af te leveren: de ambulance stond al klaar. Het viel kennelijk mee met de verwonding want de man liep zelf naar de ambulance toe.
Verder gereden; inmiddels waren we weer in een andere tijdzone beland, we moesten de klok een uur terug zetten en het tijdsverschil met Nederland is nu 9 uren. Deze dag is dus extra lang ...
Bij Tete Jaune Cache zijn we de Highway 5 South op gereden. Net zoals de vorige weg een lange tamelijk rechte weg, weinig zijwegen. Op de hele route van Jasper naar Clearwater, 320 km, zijn we niet meer dan 4 stadjes tegengekomen en een enkele woning langs de weg. Heel wat anders dan Nederland ...
In het plaatsje Blue River hebben we in een wegrestaurant wat gegeten. Goed tijdstip gekozen, het gezelschap uit de bus die er stond had net het eten op. In dit plaatsje kun je 's winters heli-skieen; ze brengen je dan met een helikopter een eind naar boven op de berg, waarna je door tiefschnee en off-piste naar beneden skiet.
Rond 13.30 uur kwamen we aan in Clearwater. Ons motel bleek aan de Highway te liggen, makkelijk te vinden dus. Toepasselijke naam: Dutch Lake Motel. We konden al op de kamer. Begane grond, auto staat voor de deur. Net zoals in de films! We waren blij te ontdekken dat we weer airco op de kamer hebben. Ook een balkon maar daar was het al weer te warm, ondanks dat we geen middagzon hebben. Het is ook al weer 33 graden. Prachtig uitzicht trouwens, op het Dutch Lake. Daar zijn we later, rond 16.30 uur, nog even heen gelopen. Bij het motel hoort ook een campground (camping) waar campers, caravans en een enkele tent staan. Er is een klein strandje waar het overigens in de zon niet uit te houden was. Er zaten wat mensen in de schaduw. Nog even naar het (Chinese) restaurant gelopen en daar een Chinees biertje gedronken, was lekker! Verder de tijd doorgebracht op onze koele kamer. Wat gelezen, film gekeken. Zelfs om 20.30 uur was het nog 30 graden. Overigens uitzonderlijk hier, dat horen we van verschillende mensen. Een hittegolf die al lang duurt.