Lange etappe; van Alta naar Tromso - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Bijtjes Bij - WaarBenJij.nu Lange etappe; van Alta naar Tromso - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Bijtjes Bij - WaarBenJij.nu

Lange etappe; van Alta naar Tromso

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Bijtjes

10 Juli 2012 | Noorwegen, Tromsø

Om 9.00 uur gingen we naar beneden voor het ontbijt, dat – heel apart – werd geserveerd in Pepe’s Pizza, het restaurant van het hotel. We troffen daar wat reisgenoten, en hebben met z’n allen gezellig en op ons gemak zitten eten. Wij zijn om 10.00 uur vertrokken voor een van de langere etappes van deze vakantie: de rit naar Tromso (435 km). Het weer was prima: de zon scheen en het was 12 graden. We hebben genoten! Weer een prachtige omgeving, de weg kronkelt door de bergen en langs het water, we rijden om grote fjorden heen … het wordt haast eentonig maar het is hier gewoon fantastisch. Onderdeel van de route was 2x een oversteek met een veerboot: van Olderdalen naar Lyngseidet op het eiland Lyngen en (nadat we 20 km hadden gereden naar de andere kant van dit eiland) van Svensby naar Breivikseidet, weer op het vasteland. Ook weer een bijzondere ervaring. Op de parkeerplaats bij de eerste veerboot troffen we weer enkele reisgenoten (we reizen allemaal hetzelfde traject in eigen tempo met eigen auto, maar bij zo’n stopplaats is de kans groot dat je elkaar ontmoet).
Daarna was het nog ongeveer 45 km naar Tromso. Het hotel was makkelijk te vinden (Rica Grand Hotel, in het centrum aan de Storgata, de winkelstraat) en we kwamen er om 16.45 uur aan. Parkeren kan in de parkeergarage vlak in de buurt. Apart trouwens, weer zo’n grot lijkt het wel, net als in Helsinki. We hoorden dat de Duitsers in de oorlog deze gangen hebben gegraven en men heeft daar dus later een gigantische parkeergarage van gemaakt. Handig.
We hebben een hele mooie kamer! Met zithoek, eethoek, soort Nespresso-apparaat. Een heerlijke ruimte. En als we een beetje uit het raam hangen kunnen we de haven zien. Een mooier uitzicht dan de vorige kamer …
We zijn even naar de haven gelopen. Druk, veel mensen op terrasjes. We hebben wat gegeten en daarna nog wat rondgekeken. Op tijd naar onze kamer, morgen gaan we de stad verkennen.

• 11 Juli 2012 - 14:56

Richard:

Heeyy Bijtjes!
    Mooie foto's zeg. Ik begrijp dat het erg leuk is. Zijn jullie het rendiervlees al zat? haha. Maar de maaltijden zien er wel goed uit!
    Veel plezier nog!
    Richard en Thea