Naar Tofino op Vancouver Island - Reisverslag uit Tofino, Canada van Bijtjes Bij - WaarBenJij.nu Naar Tofino op Vancouver Island - Reisverslag uit Tofino, Canada van Bijtjes Bij - WaarBenJij.nu

Naar Tofino op Vancouver Island

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Bijtjes

04 Augustus 2014 | Canada, Tofino

Omdat er weer een ferry-overtocht in de route zat, zijn we op tijd vertrokken: om 9.15 uur zaten we al in de auto! We hebben nog wel genoten van het continental breakfast in het hotel - tenminste toen alles weer aangevuld was. Er was namelijk een groep Japanners voor ons aan het ontbijt gegaan en zij hadden het brood en waarschijnlijk ook alle jam, boter etc meegenomen. Tja - de probleempjes van de vakantieganger ... Maar uiteindelijk hebben we nog genoeg kunnen eten.
We waren heel mooi op tijd bij de ferry in Powell River: 2 uur te vroeg. Maar nu wisten we in ieder geval zeker dat we een plek hadden op de ferry van 12.00 uur - de volgende zou pas om 17.00 uur gaan. We hebben de wachttijd doorgebracht in het internetcafe iets verderop, lekkere koffie gedronken met een muffin erbij.
Om 12.15 uur vertrok de boot. Een mooie overtocht, altijd ontspannend om een tijdje op een boot door te brengen. Om 13.30 uur kwamen we aan in Comox op Vancouver Island. Vandaar tot Parksville lekker kunnen doorrijden op een soort snelweg: we mochten zelfs 120 km per uur! Nog niet eerder meegemaakt hier in Canada. Daarna werd de weg weer tweebaans met een maximum snelheid van 80 km. Weer zo'n mooie kronkelweg met veel hoogteverschillen. Dat blijft mooi rijden! Om 16.30 uur kwamen we aan in Tofino, waar het heel wat koeler was dan in alle andere plaatsen die we in Canada hebben aangedaan ... Heerlijk voelde dat. We hebben een mooie kamer in Motel Marina West. Nadat we ons daar hadden geïnstalleerd en even op het balkon hadden gezeten, lekker in het zonnetje, zijn we het stadje in gewandeld. Eerst even onze reservering voor de zoektocht naar walvissen van morgenochtend 9.00 uur bevestigd bij 'Jamies Whale Watching' vlak naast het motel. Daarna wat boodschappen gedaan. Helaas bleek er nogal wat bewolking dan wel mist te zijn ontstaan dus het was nog wat frisser toen we terugliepen (17 graden bleek het te zijn). Maar nog steeds goed te doen zonder vest/jas. Op de kamer eerst een glas wijn en toen onze magnetronmaaltijden opgewarmd en gegeten, niet verkeerd! Overigens waren de bergen inmiddels niet meer zichtbaar vanwege de mist, dus op het balkon zitten in de avondzon was er niet bij. Het is trouwens om 21.45 uur nog 17 graden.