Christmas day - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bijtjes Bij - WaarBenJij.nu Christmas day - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bijtjes Bij - WaarBenJij.nu

Christmas day

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Bijtjes

28 December 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

vrijdag 25 december

Christmas in the USA, het is zover. René en ik natuurlijk weer op tijd eruit, Lennart ook. Niet verkeerd om zo vroeg op te zijn want dan hebben wij de laptops tot onze beschikking! René en ik hebben daarom van de gelegenheid gebruik gemaakt om via de kerktelefoon naar de Groningse dienst op kerstavond te luisteren. Mooi hoor, een hele bijzondere ervaring! Later op de dag hebben we ook een stukje van de kerstdienst gehoord.

Toen de meiden eindelijk wakker waren (ze hadden tot diep in de nacht in de hot tub gezeten) hebben we samen van de brunch genoten. Croissants, harde broodjes, gebakken eieren, bacon ... het was weer heerlijk. In de loop van de middag een kop koffie met echte Amerikaanse taart erbij: zandtaartdeeg met daarop een dikke laag mierzoete witte creme, versierd met een kerstboom van mierzoete groene creme. Na een paar hapjes waren we allemaal verzadigd.

Natuurlijk hebben we naar kerstfilms op TV gekeken. En waren we erg blij dat we eens andere kleren aan konden doen haha.

’s Avonds onze kerstmaaltijd met verschillende salades (o.a. red potato, macaroni, tuna, peas and cheddar, uncle Ned’s egg salad), tapenade, olijven, brood, voor de meisjes zalm uit de oven en voor de andere een ham uit de oven. Lekker lekker maar veel te veel! Als toetje ijs. Ik had 2 bakken gekocht, één vanille en één met choclade en caramel. Wat ik niet op de verpakking had zien staan is dat er in de chocoladestukjes peanutbutter zat. Dat zie je hier ontzettend veel, chocola met peanutbutter. Rare jongens die Amerikanen. Het is best lekker (nou ja, daar is niet iedereen het mee eens ...) maar erg machtig. Maar goed, genoten van het toetje, met slagroom uit spuitbus.
Een bijzondere kerstdag zo. Gezellig!

• 28 December 2009 - 07:02

Dineke:

toch wel erg als je extra vroeg op moet staan om gebruik te kunnen maken van de laptop.
    En wat heerlijk hollands om lekker veel heerlijkheden in huis te halen met kerst. volop genieten dus en zeker als dat ook nog eens in je eigen vertrouwde kleren mag is.

veel liefs
    de guppies