Zondag - rustdag! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bijtjes Bij - WaarBenJij.nu Zondag - rustdag! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bijtjes Bij - WaarBenJij.nu

Zondag - rustdag!

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Bijtjes

22 December 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Zondag 20 december

De eerste dag van onze vakantie dat we niet hoefden te reizen … we hadden afgesproken er een echte rustdag van te maken, en dat is gelukt! Geen plannen, alleen maar wat lekker rondhangen in ons mooie vakantiehuis.

Ik (Annette) als eerste op, daarna René en Lennart. Naar een echte kerstfilm gekeken op de grote TV: Home Alone 2. Blijft leuk. Opvallend trouwens hoeveel aandacht hier gegeven wordt aan kerst, en dan vooral aan het shoppen. “Only 4 days left to do your Christmas-shopping!” werd steeds geroepen in de reclameboodschappen. En dat kwam ook steeds naar voren in de nieuwsberichten over de toestand op de wegen na alle sneeuwbuien en sneeuwstormen: dat de mensen dus hun kerstinkopen niet zouden kunnen doen!

De meiden kwamen rond 11.00 uur uit bed (het schijnt dat ze gisteravond nogal laat naar bed waren gegaan, karaoke gedaan enzo …). Samen ontbeten: gebakken eieren met bacon.

Tja en wat doe je dan verder op zo’n dag … Lennart heeft nog een film gekeken (er is hier een voorraad DVD’s en video’s), de meiden hebben de hele dag doorgebracht achter hun laptop en René en ik hebben ook wat TV gekeken, gelezen, gepuzzeld. En een heerlijke wandeling gemaakt over het vakantiepark. Dat trouwens nogal groot is – we hadden naar de receptie willen lopen maar zijn toch maar eerder teruggegaan. De gevoelstemperatuur was -11 en er stond een harde wind, maar de zon scheen en het was heerlijk om eens in de buitenlucht te wandelen in plaats van op een vliegveld van de ene terminal naar de andere te rennen! Het is hier erg rustig, zo nu en dan reed ons een auto voorbij. We zijn één andere wandelaar tegengekomen: een vrouw die haar hond uitliet. Ze sprak ons aan (dat doen ze hier! Niet alleen gedag zeggen, maar even een gesprekje) en vertelde dat het haar hier te koud is, dat ze last heeft van de rug en dat ze haar vakantiehuis weer gaat verkopen. Tja.

Verder heb ik de paar kledingstukken die we dagen hadden aangehad gewassen. We hebben hier een grote wasmachine en een droger. Ideaal! Glaasje wijn vóór het eten. René heeft eten gekookt, aardappels met sperziebonen en een worstje. Leonor genoot, weer echt Hollands eten! Als toetje vanilleyoghurt en aardbeienyoghurt.

Na het eten heb ik een tijdje liggen slapen op de bank (toch moe van al die enerverende dagen). Toen ik wakker werd (half tien) lag Lennart in zijn bed TV te kijken, Anouk in haar bed TV te kijken, René in zjin bed TV te kijken en Leonor zat achter haar laptop. Gezellig he zo’n vakantie …

Anouk, René, Leonor en ik hebben daarna nog een tijdje TV gekeken, naar ‘video on demand’. Eerst naar ‘karaoke-chanel’, druk meegezongen met de kerstliedjes. Daarna naar een kanaal dat games toont waar je vragen moet beantwoorden over films (Scene-it, wat je overigens ook kunt kopen, daar wordt dan natuurlijk weer reclame voor gemaakt!).

Er is inmiddels 1 koffer getraceerd op vliegveld JFK in New York, die wordt opgestuurd naar ons adres hier. De andere 3 zijn ze nog aan het zoeken (we kunnen dit via internet volgen, handig hoor!). Geen idee welke koffer het is, natuurlijk net die ene waar de spelletjes in zitten (ja ja we hebben monopoly enzo meegenomen) en die hebben we niet zo dringend nodig want alles is hier aanwezig! Maar we willen niet ondankbaar overkomen …

Nog even over het huisje: het is geweldig. We hebben dus video’s, dvd’s, boeken, spelletjes, cable-TV met 1000 zenders en dan ook nog ‘video on demand’, TV in elke kamer, 2 badkamers, keuken met magnetron, oven en vaatwasser en een giga koelkast, een wasmachine, droger, hot tub, bbq (zo’n luxe, maar ja beetje koud nu), hangmat, draadloos internet. En er stonden 2 flessen wijn voor ons klaar toen we hier aankwamen, met een briefje van Fred & Cindy erbij – dat zijn dus de verhuurders – dat ze ons een mooie tijd toewensen en dat we ze vooral moeten bellen/mailen als we vragen hebben. Ontzettend aardig!
Liefs en ik schrijf snel verder aan het verslag van maandag!

De Bijsluiters

• 22 December 2009 - 12:39

Erna:

Nou lekker toch zo'n rustdag, na al dat hectische gedoe.
    Wens jullie nog een mooie tijd samen en geniet er lekker van.
    En hopelijk zijn de koffers er ook snel, zou wel fijn zijn toch?

Heel veel liefs erna en luuk

• 22 December 2009 - 16:08

Dineke:

hallo daar,

heerlijk toch zo'n rustdag, alles "mag" en niets moet. Even bijkomen van alle belevenissen tot nu toe.
    Waar ter wereld we ook zijn het hollandse potje smaakt nog altijd het lekkerst of niet Leonor ??

• 22 December 2009 - 17:52

Ellis:

Wat geweldig om te lezen dit....en dat kerst zo super belangrijk is en enorm veel aandacht aan besteed word is heel herkenbaar. In Australie hebben ze dat ook. We hebben ooit kerst daar gevierd wat een apart gevoel is dat......super. Wij wensen jullie nog geweldige dagen toe in de VS en MERRY X-MAS
    Liefs Ellis en Co

• 22 December 2009 - 19:01

André:

Hé luitjes hopelijk komen de andere koffers nu ook gauw, zodat jullie ook "oude" kleren en schoenen kunnen dragen. Kijk uit naar het volgende verslag. De Pocono mountains lijkt me een ideaal vakantie-oord (jullie reisverslag en internet). De sneeuw ligt hier nog zo'n 20 tot 25 cm. Hoofdwegen zijn schoon geveegd, maar op de eilanden is het een drama. De postbodes kijken allemaal zeer geconcentreerd. Heel veel plezier en tot horens.

• 22 December 2009 - 20:11

Richard:

Hoi!
    Balen van de koffers zeg, wel mooi dat het huisje zo bevalt. Al weer gewend aan Leonor? haha. Gr. uit Meppel