We hebben één koffer terug - of toch niet? - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bijtjes Bij - WaarBenJij.nu We hebben één koffer terug - of toch niet? - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bijtjes Bij - WaarBenJij.nu

We hebben één koffer terug - of toch niet?

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Bijtjes

23 December 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Dinsdag 22 december

Niet zo heel veel te melden over vandaag: (al weer) rustig aan gedaan, gezellig met elkaar de dag doorgebracht in ons huisje. Er was één hoogtepunt: er werd aan de deur gebeld en daar stond iemand van een koeriersdienst met een koffer! Ik (Annette) wilde de zwarte koffer van Anouk (dacht ik) al naar binnen halen maar Anouk kon nog op tijd melden dat het haar koffer niet was ... ontzettend jammer natuurlijk. Dus het ding maar weer meegegeven aan de vriendelijke man van de koeriersdienst. Dat was wel even een teleurstelling!

In de loop van de dag maar eens gebeld met Delta, hoe dat nu toch zit met die bagage. De dame daar kon mij vertellen (nadat zij en een mechanische stem diverse malen excuses hadden gemaakt voor the inconvenience etc) dat er toch echt 4 pieces waren getraceerd en onderweg waren. Toen ik vertelde van de verkeerde koffer kon ze mij niet meer doen dan mij een tracking nummer geven van FedEx (de maatschappij waarmee de koffers verzonden zouden worden) zodat we de route van de koffers konden volgen. Dat stelde niet veel voor want dat bleek van die ene koffer te zijn en we zagen dus niet anders dan dat die koffer ‘was refused’ en dat wisten wij al. Ook maar weer eens op de site gekeken en toen bleek dat de koffers op 23 december verzonden zouden worden met Limousine Service ... Oke weer wachten dus.

Alleen hadden wij nu net plannen gemaakt voor 23 december: dan zouden we de trip naar Amish County bij Lancaster gaan maken. Geen probleem , we zeiden het al eerder, we zijn flexibel. We wachten morgenochtend af; mochten de koffers vóór 9.30 uur gebracht zijn dan gaan we nog op stap. Zo niet dan wordt dat uitstapje verplaatst naar donderdag 24 december (oorspronkelijk de dag waarop we de kerstboodschappen zouden doen) en de boodschappen naar 23 december. Dit leek ons wel zo veilig, dat we er zouden zijn als de koffers worden bezorgd, gezien de ervaring van vandaag.

Als avondeten hadden we de hot wings en daarna pannenkoeken. De pannenkoeken waren toch niet zo lekker als die in Nederland. De stroop smaakte ook anders ...
Anouk heeft nog lekker gestudeerd vandaag. De rest van de groep heeft na het eten (Amerikaans) Monopoly gespeeld. Lennart werd hier erg blij van want hij heeft gewonnen. Het fanatieke spelen hielp ons in ieder geval om wat langer wakker te blijven: rond 23.30 uur naar bed (behalve de dames).

• 24 December 2009 - 10:20

André:

Wat is dat vervelend (verkeerde koffer). Denk je eindelijk de eerste koffer is er, maar helaas. Hopelijk zijn de goede koffers inmiddeld aangekomen en kunnen jullie frisse kleren aantrekken. Wat zal het bij jullie stink..... Hopelijk kunnen de ramen open (ha, ha,).
    Hier is alles nog wit. De tuinzijde is nog helemaal maagdelijk wit (behalve dan Mando en / of een overstekende kat).
    Mando schit gelijk onder de tuintafel, daar ligt nog geen sneeuw.
    Woensdag heb ik veel sneeuw geruimd, zelfs een klein paadje op het fietspad naar Prof.Uilkensweg toe. Heel veel mensen zijn hier zeer blij mee. Ik wou eerst nog tol vragen, maar goed dat heb ik maar niet gedaan.
    Voor de rest gaat het hier prima. 1e kerstdag zitten we in Adorp. 2e kerstdag zijn we thuis met Richard en Manon.
    Heel fijne feestdagen gewenst, daar in de Poconomountains.
    We spreken elkaar weer.

• 24 December 2009 - 18:04

Dineke:

chips chips schips waar blijven de koffers???
    je kunt je zo langzamerhand afvragen of zo nog op de p.mt bezorgd moeten worden of toch maar vast naar N.Y.
    gelukkig blijkt dat jullie zo flexibel zijn als een elastiekje/
    vanuit het winterse reitdiep wensen we jullie MERRY XMAS.
    geniet er van

liefs de guppies

• 24 December 2009 - 20:11

Lien:

Hoezoooo..alle koffers weg?!en nu, ja, dat is dan niet anders ...nieuwe kleding kopen..jippie!!we missen jullie!!!!!lekker genieten,dikke tuut van ons,X

• 25 December 2009 - 00:19

Marijke Scholma:

Heey!

wat is het toch leuk om al die verhalen van jullie te lezen en zo dus de reis een beetje te volgen .. wel balen van de koffers maar dat komt vast wel goed ;) nog heel veel plezier daarr! geniet er van met zn allen :)

liefs marijke