De Kerstboodschappen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bijtjes Bij - WaarBenJij.nu De Kerstboodschappen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bijtjes Bij - WaarBenJij.nu

De Kerstboodschappen

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Bijtjes

25 December 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Woensdag 23 december

Iedereen op tijd uit bed want we zouden heel misschien nog op stap vandaag (zie verslag van dinsdag). Maar helaas er werden geen koffers afgeleverd voor 9.30 uur. Er werd nog wel gebeld door Limousine Service die vertelde dat ze een zwarte koffer hadden en volgens het briefje nog een paar, en dat ons die zouden brengen. Helaas bleek die man later nog eens gebeld te hebben maar dat hadden we niet gehoord. Toen we dat later ontdekten hebben we hem weer een paar keer gebeld maar hij nam niet meer op. Het enige wat we konden doen was afwachten. Het wordt eentonig maar we hebben gezellig gelezen, gepuzzeld, gepraat, achter laptops gezeten, TV gekeken (er is een soort Star Wars marathon op één van de 1000 zenders!).

René en ik zijn de kerstboodschappen gaan doen. Eerst naar Walmart omdat je daar ook elektronica kunt kopen (ik moest nog een snoertje voor de verbinding laptop-fotocamera hebben). Daarna ook nog naar Weis supermarkt want bij Walmart konden we niet alles van ons lijstje vinden. En bij Weis hadden ze van die lekkere salades. Dat is toch een wat luxere winkel dan Walmart. En duurder. Al met al wel weer 2 uur bezig geweest. Het was druk in de winkels! Iedereen druk met z’n kerstinkopen, belangrijkste feest van het jaar hier immers. Het was erg koud, er stond een harde en koude wind. Toen we uit de Walmart kwamen konden we onze auto niet terugvinden … het moet toch niet gekker worden. Maar ja huurauto he, nog niet zo aan gewend.

We vinden het allebei trouwens heerlijk rijden hier. We hebben natuurlijk ook een bijna nieuwe auto tot onze beschikking, rijdt altijd prettig, maar het rijden in een ‘automaat’ bevalt ook erg goed. En nu de wegen schoon zijn merken we dat je hier echt heel relaxed kunt rijden. Je mag niet zo hard (dat doen de Amerikanen trouwens zelf wel!). De maximum snelheid op de B-wegen is 55 mijl/uur, dat is ongeveer 80 km/uur en op de snelwegen/autowegen 60/65 mijl/uur, 90/100 km/uur. Vrachtauto’s schijnen zich hier niet aan te hoeven houden, die scheuren je op de autowegen met een bloedgang voorbij. Best eng, dat deden ze ook toen die wegen nog niet helemaal sneeuwvrij waren. We hebben nog maar heel weinig politie gezien hoewel die volgens de informatie in onze boekjes wel streng controleert. We hebben ook nog een mooie geluidsinstallatie in de auto zitten en er zijn een paar zenders die doorlopend kerstmuziek draaien, heerlijk! En dan niet zoals bij ons Sky Radio waar je toch wel heel veel dezelfde liedjes en uitvoeringen hoort – nee heel gevarieerd. We begrijpen het systeem van de wegnummers nu ook (dat was op de eerste dag nog niet het geval). Eigenlijk erg logisch: wegnummer en dan Noord, Zuid, Oost of West erbij. Als je dus weet in welke richting je eindbestemming ligt, kom je er wel. Alleen worden de afslagen erg op tijd aangegeven en dan pas weer op het moment dat je er ook echt af moet. Dus dat is nog wel eens op het laatste moment de afslag oprijden. Maar we redden ons prima ook al zeggen we het zelf.

’s Avonds aardappelen, spruitjes (voor Anouk broccoli) en gehaktbal gegeten. Dat smaakte weer goed!
En … geen koffers ondanks de toezeggingen. Op de site stond de hele dag dat ze tussen 8.00 am en 8.00 pm bezorgd zouden worden; na 20.00 uur stond er dat ze tussen 6.30 pm en 6.30 am bezorgd zouden worden. Nog gebeld met Delta maar daar konden ze ook niet veel meer toevoegen behalve dat ze mij de verzekering gaven dat de koffers dan donderdag bezorgd zouden worden. Nou ja. Weer wachten dus.

• 25 December 2009 - 19:30

Dineke:

je zou ervan in de stress raken met die koffers.
    waar zijn ze maar vooral waar blijven ze? gelukkig lijdt jullie humeur er niet onder.
    Donderdag, eerste kerstdag, bezorgen ze dan wel?
    nu ja zoals je zegt afwachten maar weer.

liefs
    de guppies

• 26 December 2009 - 12:46

Ditia:

hallo allemaal!
    leuk om jullie verslag te lezen, heb ze meteen maar allemaal achter elkaar doorgewerkt! Zo'n reis met hindernisssen en zoekgeraakte koffers net een soap!
    Jullie zitten in de sneeuw, maar wij weten ook weer wat sneeuw is hoor! het dooit nu weer maar er lag een dik pak hoor! Nog niet niet ingesneeuwt al scheelde het niet veel haha.
    het is nu 2e kerstdag dus wij lanterfanten een beetje.
    nog heel veel plezier met zijn allen en we blijven met jullie hopen dat die koffers nog komen voordat jullie weer terugkomen. volgens mij moeten we deze "ellende' nog jaren aanhoren!

groetjes ditia

• 27 December 2009 - 12:53

Erna:

Wat een gedoe met die koffers zeg, maar hoorde gisteren bij mam dat de koffers er gelukkig waren, alleen 2 zwaar beschadigd.Maar gelukkig zijn ze er na een week eindelijk. Nog veel plezier en kusje voor allen.