Bowlen! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bijtjes Bij - WaarBenJij.nu Bowlen! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bijtjes Bij - WaarBenJij.nu

Bowlen!

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Bijtjes

29 December 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Zondag 27 december

Onze laatste volle dag in de Pocono Mountains. Geen grote plannen, behalve dan dat de meisjes hadden bedacht dat we nog moeten gaan bowlen, een typische Amerikaanse bezigheid. Goed plan! Leonor had zaterdag al het een en ander uitgezocht via de Yellow Pages. Ze heeft vanmorgen gebeld met ‘Summit Lanes’ in Pocono Summit (kwartier rijden hiervandaan) om een baan te reserveren, maar dat was niet nodig, we konden gewoon komen. Dus na het gebruikelijke ontbijt, de één wat vroeger dan de ander, koppen koffie met nog een stukje kersttaart voor de liefhebbers, het hele spul in de auto en op weg naar de bowling. Het was trouwens prachtig weer, zonneschijn, blauwe lucht. Hadden we gisteren moeten hebben … maar ja.

We kwamen aan bij een gigantische hal en toen we binnen stapten waren we wat overweldigd: nooit zoveel bowling banen bij elkaar gezien! Het waren er minstens 40. We konden meteen aan de slag. Betaald ($ 40 voor 2 games), schoenen gekregen (was wat lastig met de Amerikaanse maten) en op naar baan nr. 13. Dat bleek een geluksnummer te zijn voor mij – ik wil niet opscheppen hoor maar het toch even melden: ik heb beide games gewonnen! Tot verdriet van de rest natuurlijk. Ik heb zelfs 5 (!) strikes achter elkaar gegooid. Griezelig hoor. Één van die strikes kwam bij de score van Anouk te staan, want de kids waren een tijdje weg; ze gingen wat te drinken halen voor ons allemaal. Dat duurde even, er gebeurde dus niks op de baan en daar kon de baancomputer niet tegen, die begon te roepen dat we verder moesten gaan met bowlen anders … Dus daarom heb ik maar voor Anouk gegooid. Vond ze niet erg.

Na het bowlen hebben we nog wat rondgehangen bij de airhockey-tafels en de schietspellen. Er was een Star Trek spel! Het werkte niet super maar het gaat om het idee. Nadat we uitgespeeld waren weer in de auto en naar huis.

Daar eerst toastjes met salade (restjes van gisteren) en brie gegeten en daarna is René maar eten gaan koken. Ondertussen keken we naar The Sound Of Music en daar wilden we niets van missen, dus gegeten met bord op schoot bij de TV. Toen was het al 8.30 pm … Aardappel dingen uit de oven, doperwtjes met worteltjes en een beefburger. Het was weer lekker! Daarna een toetjesbuffet – yoghurt, vla, ijs en slagroom. Ook dat ging er goed in.
Op tijd naar bed want morgen moeten we opruimen enzo!

Liefs van ons allemaal.

• 29 December 2009 - 06:59

Dineke:

super van je Anette dat je zoveel strikes hebt gegooid, daar kan René nog wat van leren, gezien zijn stand op het scorebord.
    Sound of music en kerst, een twee eenheid, heerlijk huiselijk met het bord op schoot.

Op nu naar NY voor jullie volgende avonturen en belevenissen.

Groetjes en veel liefs
    de guppies