Eerste dag(je) in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Bijtjes Bij - WaarBenJij.nu Eerste dag(je) in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Bijtjes Bij - WaarBenJij.nu

Eerste dag(je) in New York

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Bijtjes

29 December 2009 | Verenigde Staten, New York

Maandag 28 december

Op tijd opgestaan want we hadden het druk! Nog snel even gedouched, bedden afgehaald, wasmachine aan, droger aan, spullen bij elkaar zoeken,koffers inpakken, ontbijten etc etc. En tussendoor lekker zitten koffiedrinken met een stukje kersttaart en/of een stroopwafel.

Uiteindelijk zijn we om 13.30 uur uit het huisje vertrokken. Nog even met Frank gebeld (de verhuurder) dat we weggingen. Hij meteen heel vriendelijk, vragen hoe het met ons was, hoe we het vonden in Amerika … typisch Amerikaans. Maar goed uiteindelijk zaten we in de auto. René had waarachtig alle koffers en tassen achterin gekregen, een hele prestatie want we hebben een gewone Sedan met weliswaar een grote kofferruimte, maar er moeten wel 2 grote vliegtuigkoffers in, een grote gewone koffer, een grote weekendtas en nog een kleine tas.

De rit naar New York verliep voorspoedig. Mooi weer. Het rijdt toch lekker op schone wegen zonder sneeuw. In het begin was het niet zo druk. Prachtige omgeving, zo nu en dan hele mooie uitzichten, best hoge bergen. Hoe dichter we New York naderden, hoe drukker het werd op de weg. In de voorsteden van New York zijn we één keer verkeerd gereden maar gelukkig konden we dat vrij snel herstellen. Had wel tot gevolg dat een vrachtwagenchauffeur erg boos naar ons toeterde toen we op het laatste moment links wilden afslaan maar we waren ons van geen kwaad bewust.

Na een paar keer vragen kwamen we bij het hotel aan. Wel weer grappig, die ene man bij een benzinestation vroeg – toen hij Anouk en mij hoorde praten – waar we vandaan kwamen, uit Canada(?). Nee zeiden wij uit Nederland. “Goedendag” zei hij vervolgens en vertelde dat zijn broer in Doetinchem woont en dat hij daar net 2 dagen was geweest. Nou ja.

Om 16.00 uur waren we dus bij het hotel. Ingecheckt, auto in de parkeergarage, koffers eruit (met moeite!) en naar de vierde verdieping, naar onze suite. Die viel een klein beetje tegen: de bedden zijn niet zo groot als we gewend zijn. Het is een woonkamer met TV en bank (die uitgeklapt wordt tot 2-persoonsbed), een slaapkamer met 2 queen-size bedden en een TV, en één (!) badkamer. Behelpen dus. Niet voor Lennart want die krijgt het 2-persoonsbed in de woonkamer, TV dus voor zichzelf.

Snel de spullen weggelegd en naar de bushalte, op naar de City. De busrit duurde erg lang want we zaten midden in de avondspits. Het was al donker en onderweg hadden we zo nu en dan prachtig uitzicht op Manhattan. We kwamen aan in de Bus Terminal en hebben daar de meerdaagse openbaar vervoer kaarten gekocht. Even wat gedoe want hoe moesten bij de Empire State Building komen? Uiteindelijk besloten om maar te gaan wandelen. Toen we het station uitstapten en al die lichtjes zagen, al die mensen … toen realiseerden we ons dat we in New York waren!

Bij The Empire State Building werden we benaderd door verschillende mensen die zeiden dat de wachtrij 40 minuten was en dat we beter een combikaartje konden kopen, inclusief een soort filmvoorstelling. Maar je raadt het al dat was weer veel duurder dan de 20 dollar voor het gewone kaartje. Hebben we niet gedaan.

Eerst wat gegeten bij Wendy’s (een soort MacDonalds) en toen in de rij gaan staan. Ondertussen kaartjes gekocht, veiligheidscontrole, op de foto gekomen (heel leuk, we hebben hem gekocht!). Na een uur en 2 liften waren we dan eindelijk op het observatory. Het was de moeite waard! Een geweldig mooi uitzicht. We hebben veel foto’s gemaakt. Vooral vanaf die ene kant, we vonden het al zo gek dat het daar zo druk was en aan de andere kant niet. Toen we daar heen liepen wisten we het: de wind stond daar vol op en het was koud!! Verschrikkelijk. Snel een paar foto’s gemaakt, met stijve vingers, en weer snel naar binnen.

Onderweg naar beneden de foto gekocht en toen moesten we ook wel weer naar het busstation, want het was al 21.00 uur. Het kostte wat moeite om de goede metrotrein te vinden, het is een heel ander systeem hier dan in Parijs en Londen. Maar ook dat is ons weer gelukt. De aansluiting met de bus lijn 320 was goed en de rit verliep een stuk sneller dan op de heenweg, niks te doen op de weg. Om ongeveer 23.00 uur waren we bij het hotel. Daar nog wat chips gegeten, flesje drinken gehad en toen maar snel naar bed. Afgesproken dat we om 8.00 uur de volgende dag zouden gaan ontbijten, dus de wekker om 7.00 uur gezet.

Tot morgen!

• 29 December 2009 - 18:13

Dineke:

Wat heerlijk om te lezen dat jullie reis naar NY zonder probloemen is verlopen. volgens mij wordt het de komende dagen ook alleen maar genieten voor jullie maar zal het ook vermoeiender zijn als in het huisje. Tenslotte wil je toch zoveel mogelijk zien.
    Geniet ervan en van elkaar, want nu gaan de dagen ineens heel snel zo halverwege de vakantie.

liefs en dikke knuffel
    de guppies

• 29 December 2009 - 21:18

Thea:

Hey semi-familie,
    Leuk om jullie belevenissen te lezen. Mag ik meteen van de gelegenheid gebruik maken om jullie een goede jaarwisseling te wensen? Geniet er nog even van Leonor zo dichtbij te hebben. Voor je het weet zit je weet in ons minilandje. Groeten X